-->
I dag er det 3,5 millioner Nordmenn som er på facebook altså 68 % (ipsos SOME Q2 2019), derfor er en god facebook side for bedriften er viktig kanal for både eksisterende og nye kunder. Facebooksiden er bedriftens ansikt utad. La Facebook-siden inspirere nye og eksisterende kunder, og vis frem bedriften deres på best mulig måte. Under følger noen tips til hvordan din bedrift kan skinne på Facebook.
Hva og hvordan ønsker vi å kommunisere?
Sammen med hjemmesiden er bedriftens Facebookside kanskje det viktigste utstillingsvinduet. Hvilket bilde ønsker dere at kundene og omgivelsene skal ha av bedriften? Hva slags type innhold skal dere poste – bilder fra arrangement, film, nyhetssaker? Varier mellom bilder, film og tekst. Pass på at det utelukkende er positivt innhold, og sørg for at innholdet er klart og tydelig for den som skal se det. Ta utgangspunkt i deg selv. Hva syns du er bra innhold når andre publiserer?
Hvor ofte skal vi publisere innhold?
Publiser innhold jevnlig for å holde følgerne oppdaterte og interesserte, men velg kun ut de beste og viktigste nyhetssakene. Publiser heller litt færre med gode saker. Husk at ikke alle ser alt, men jo bedre innholdet er jo flere når det frem til. Arrangementer og live sendinger blir ofte veldig godt synlige.
Dette må du passe på.
En Facebook-side er et supert verktøy, men det finnes også noen feller å gå i. Husk at det krever oppfølging for at det skal fungere. Noen må ha redaksjonelt ansvar for å publisere innhold, noe som også innebærer å følge med på kommentarfelt osv. slik at det ikke blir irrelevant innhold fra andre. Ikke skap debatt på bedriftens side. Husk også at bilder av barn i aktivitet krever foreldres tillatelse.
Vi Kompani Kvam kan hjelpe dere med både strategi og utførelse.
Husk at god digital markedsføring gjort på en riktig måte er ikke en utgift men en inntekt.